Drugi jesienny zjazd ARAA
Po pierwszym zjeździe uczestnicy otrzymali obfitą pracę domową dotyczącą własnych projektów. Sobotnie spotkanie, znów w Dużym Pokoju, w dużej mierze poświęciliśmy na przedyskutowanie tego, co udało im się napisać, a także na grupową rozmowę o każdym z pomysłów. „Burza mózgów” i wymiana wzajemnych doświadczeń była dla uczestników bardzo inspirująca. W pozjazdowej ankiecie ewaluacyjnej pisali, że dyskusja pozwoliła im spojrzeć na własny projekt z innych punktów widzenia. Wymieniając się spostrzeżeniami, mogli poznać też problemy, z którymi muszą mierzyć się pozostali uczestnicy i uczestniczki ARAA 2013. Wzbudziło to w nich chęć refleksji nad zaplanowaniem własnych działań, usystematyzowaniem zdobytej wiedzy, a cały proces wniósł dużo do samego myślenia o projekcie.
W niedzielę odbyły się warsztaty dotyczące konsultacji społecznych poprowadzone przez Annę Petroff-Skibę, specjalistkę ds. właśnie konsultacji społecznych w Centrum Komunikacji Społecznej w Warszawie. Uczestnicy ARAA dowiedzieli się czym są konsultacje społeczne, jak zaplanować warsztaty konsultacyjne, poznali aspekty prawne związane z konsultacjami, a także szereg dobrych praktyk z tego obszaru. Dzięki grze planszowej mieli też okazję wcielić się w konsultujących. Warsztaty dla uczestników zakończyły się:
z inspiracją, chęcią do działania i mobilizacją do napisania projektu,
a także
poczuciem dobrze spędzonego czasu, z potrzebą większej refleksji nad projektem.
AKADEMIA ROZWOJU ANIMACYJNEJ AKTYWNOŚCI – ARAA 2013
Projekt realizowany przez Stowarzyszenie „Pracownia Etnograficzna” im. Witolda Dynowskiego.
Partnerem projektu jest Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej UW.
Patronat medialny nad projektem objął portal internetowy Platforma Kultury.
Honorowy patronat nad projektem objął Marszałek Woj. Mazowieckiego Pan Adam Struzik.
Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.